Poserの画像を貼ったり情報をメモしたり。 

プロフィール

manihoni

Author:manihoni
3DCG歴そろそろ20年。
現在はPoserのベンダーとして
Renderosityでぬる~く活動中。

ManiHoni.net
Twitter
mixi
Gallery@Renderosity


ブログ内検索


INDEX


最近の記事


最近のコメント


カテゴリー


タグ


アーカイブ


ブログ全記事表示


Poser@Renderosity


DAZ3D


RSSフィード


今何時?


販売申請ガイドライン


メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:


スポンサーサイト
上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。


SSS+SkinBlender
MNEさんのブログ「Poser大好き」の「EzSkinでSSSについて」という記事で
EZSkinというSSSのマテリアルを手軽に自動作成できるPythonツールの存在を
知ったわけであります閣下。
ダウンロードはRuntime DNAのフォーラムから。
http://forum.runtimedna.com/showthread.php?67486-EZSkin-v1.4.3

で、一ヶ月以上前のことになりますが、レンダロ経由で「EZSkinとSkinBlenderを
同時に使用することはできないのか?」という質問を受けて、ちょいちょいなっと
調べた結果が以下のキャプチャです。
最初はキャプチャ画像を交えて説明しようかと思ったんだけど、結局テキストのみの
説明で相手も理解してくれたので、「このキャプチャはお蔵入りかな~」と思ってました。

ところが、最近になってPoser9/Pro2012のユーザーが増加したこともあってか、
kyotaro女史によるSSS講座も公開されたりして、「また同じような質問を受ける
ことになるかもしれんな・・・」と思い、先手を打って(以下略

ezskin_with_skinblender_thum01.jpg

ezskin_with_skinblender_thum02.jpg

ezskin_with_skinblender_thum03.jpg

ezskin_with_skinblender_thum04.jpg

ezskin_with_skinblender_thum05.jpg

ezskin_with_skinblender_thum06.jpg

ezskin_with_skinblender_thum07.jpg

以下、テキストのみで説明したときの写し。

Most new SSS MATs of Poser are using not "Diffuse_Color" but "Alternate_Deffuse" for Skin color expression.
SSS MATs made with EZSkin have same feature, too.
This means that "Diffuse_Value" is "0".

But, [Way of Skin color expression by "Diffuse_Color"] was the common sense of Poser until now.
This means that "Diffuse_Value" is "1" (or near "1").
So, All the node groups added by SkinBlender are connected to "Diffuse_Value."
However, this effect is not displayed because "Diffuse_Value" is "0."

Is this problem solved if all "Diffuse_Value"s are re-set to "1"?
No...
By being added to "Diffuse_Value" at "Alternate_Deffuse", the skin will shine brightly unnaturally.

And, there are one more problems in EZSkin.
When running EZSkin, the material node group connected to Diffuse_Color of the original MAT is deleted except image_map.
That is, all the node groups previously added by SkinBlender will be deleted by EZSkin.

There is only one way(s) for clearing the above problem now.

1) If you want to use both EZSkin and SkinBlender, you have to use SkinBlender after EZSkin.
2) You have to do the following work in Material room (Advanced mode).
2-1) Find "MHTattooColorMath" connected to "Diffuse_Color" of a Skin material.(ex. 2_SkinTorso)
2-2) Find "Color" parameter of "Scatter" in the node group connected to "Alternate_Diffuse.
2-3) Connect "MHTattooColorMath" to "Color" parameter of "Scatter."
("Color" and "hsv" are cut automatically.)
2-4) Right-click a MAT editing window, choose "select all", and then choose "copy."
2-5) Display other skin materials using the same image_map. (ex. 2_Nipple, 2_SkinHip, etc..)
2-6) Right-click a MAT editing window, choose "past".
2-7) Click the "Remove Detached Nodes" button on the right side of MAT editing window.
2-8) "2-5" to "2-7" is repeated.
2-9) Repeat all the work of "2-1" to "2-8" every image_maps ("Torso", "Arm and Leg", "Face")

That is all.

Thank you.
Regards, ManiHoni.

スポンサーサイト

Category: Poser全般

該当する記事はありません。

Create stunning models for 3D software free
上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。